Mediální výchova v pojetí VOŠP.

Školní časopisy jsou již tradiční součástí života a dění na některých školách. Mapují dění ve škole, přinášejí aktuální informace i žákovskou tvorbu, baví, podílí se na budování školní komunity. Někdy jsou hlavními hybateli žáci a studenti, někdy pedagogové, někdy vedení školy nebo všichni dohromady.

Školní časopisyČasopisy jsou různé: velké, malé, barevné, černobílé, zadarmo, za peníze, tvořené ve výuce, ve volném čase, lámané na koleně i profesionálně. Jedno mají ale společné: redakci, redakční práci, námahu,  nadšení, společné tvoření skutečných mediálních výstupů a zpětnou vazbu od čtenářů – jako v běžných novinách nebo časopisech.

Mediální výchova formou praktické tvorby je dobrou možností, jak žáky a studenty s médii kolem nás seznamovat. Na tvorbě školního periodika se dá ukázat mnohé kolem cílů a záměrů vlastníků, úhlu pohledu redaktorů, výběru a filtrování obsahu, práce s publikem atp.

Soutěž Školní časopis roku - logoŠkolní časopisy mají také svou soutěž, kterou pořádá Asociace středoškolských klubů ČR, každý rok se v několika kategoriích soutěží o školní časopis roku. Vyšší odborná škola publicistiky je od roku 2014 partnerem soutěže a pořadatele krajských kol pro následující kraje:

  • Praha
  • Středočeský kraj
  • Ústecký kraj
  • Liberecký kraj
  • Královéhradecký kraj
  • Plzeňský kraj

Více informací k letošnímu ročníku najdete zde.